awayfromkeyboard.blogg.se

2023-10-31
07:02:18

Prag, del 5 - När äventyret tar slut...

Vi kom tillbaka till Prag på fredagen, dagen innan vi skulle åka hem, och vi hade då bokat in oss på en två timmar lång guidad cykeltur. Vi visste inte riktigt vad vi skulle förvänta oss av den, var lite oroliga att guiden bara skulle visa oss de platser vi redan hade besökt under veckan. Men vi ville ändå testa någon typ av guidad tur innan vi åkte hem, och en cykeltur lät absolut trevligast. Det visade sig vara ett riktigt bra val! Man fick välja om man ville ha vanlig cykel, eller e-cykel, och vi valde naturligtvis de senare. Det var en klokt val kom vi fram till när vi cyklade upp för backe efter backe. Guiden var riktigt bra, tog oss igenom en enorm vacker park som vi hade missat under veckan, berättade roliga anekdoter och pratade om tjeckiska traditioner. Definitivt något jag skulle rekommendera, och som jag skulle kunna tänka mig att göra igen. Guiden tog oss också till fantastiska utsiktsplatser, som den första bilden.
Vi hade bokat ett sent flyg på lördagen, så vi kunde spendera nästan hela dagen med att insupa det allra sista från den vackra staden Prag. Vi tog oss bland annat upp i samma park som vi varit i på måndagen och åt middag framför den underbara utsikten över staden (andra bilden) Och på vägen ner passade vi också på att gå förbi John Lennon-väggen. Den som alla gillar att klottra på så att det numera bara är en vägg av graffiti (sista bilden) Tillslut satt vi i alla fall på planet hem, trötta och nöjda med vår resa